utbildningar
- 6 tillfällen i verksamheten
- Under 6 månader
- Uppföljning digitalt via anpassat verktyg
- Fokus på kundnöjdhet
- Mäter på snittintäkt/kund
VEM?
- Butiker
- Frisörer
- Detaljister
- Dagligvaruhandeln
- Kundserviceorganisationer
- M.fl.
"Vi hoppade på Novus Kunskaps utbildning i kundservice och merförsäljning. Detta för att få bättre lönsamhet på verksamheten och tillföra ny energi i arbetet.
Tidigare hade vi en snittförsäljning per frisör på cirka 6- 8000 kr i månaden. Efter genomförd utbildning har vi ett snitt på 18 000 kr per frisör och månad.
Idag har vi utökat salongen, vi har fler kunder än någonsin, samtidigt som vi upplever att vi inte jobbar mer."
Anna-Karin Kjellström,
Ägare Salong Preben Lidköping
- Föreläsning om försäljning
- Medlyssning av samtal
- Sambesök med säljare
- Individuella samtal
- Digital coachning via verktyg
- Feedback till ledningen
Investering:
Offert >
VEM?
- Sälj- ochkundservice-organisationer
- Alla organisationer som har aktiv försäljning
- Utesäljare
- Innesäljare
- AM, KAM, B2B, B2C
"Avtal 24 är erbjuder juridisk rådgivning on-line. Via telefonmöten med jurister, erbjuds kunderna möjligheten att teckna allt från sambo-avtal till testamente.
För att optimera leadskonverteringen, har Novus Kunskap AB under hösten genomfört en analys av säljflödet på Avtal24. Efter justeringar i bearbetningsmetodiken, omstrukturering i gruppen samt påfyllnad av säljkunskap, slog Avtal24 nytt försäljningsrekord i november 2016."
Magnus Stein,
VD Avtal24
säljstrategier-organisation/kultur
- Novus analyserar företagets försäljningsstruktur
- Ge tydliga förslag till förbättringar avseende försäljningsorganisationen
- Hjälper till att rekrytera medarbetare till säljorganisationen om behov finns*
- Företaget kommer till önskat läge inom 9 månader
- Novus Kunskaps insats är aktiv coachning under hela förändringsarbetet
Investering:
Offert >
* Vi samarbetar med 10TON Rekrytering för våra rekryteringsuppdrag
VEM?
- Företag som behöver förändra sin säljorganisation i grunden
(vilket är alla företag)
Vår vision är att skapa kundbemötande i världsklass
Vi på Novus Kunskap vet att ju mer du säljer till din kund, desto nöjdare blir den.
Ändå är det just våra befintliga kunder som vi misslyckas med att behålla. Jakten på nya kunder är konstant. Det kostar tid, pengar och energi.
Vi hjälper er att strukturera era kundprocesser och ser till att ni lägger er tid där det ger maximal effekt.
Vi garanterar att ni får nöjdare kunder, nöjdare medarbetare och högre intäkt per kund.